De eerste reisdag - Reisverslag uit Frome, Verenigd Koninkrijk van Sander Hurenkamp - WaarBenJij.nu De eerste reisdag - Reisverslag uit Frome, Verenigd Koninkrijk van Sander Hurenkamp - WaarBenJij.nu

De eerste reisdag

Door: Dhr. Boekhoorn

Blijf op de hoogte en volg Sander

16 April 2015 | Verenigd Koninkrijk, Frome

Een vroeg vertrek moest ons een vroege overtocht naar Engeland garanderen. Ouders en leerlingen uit 3VWO waren er allen ruim voor vier uur vanochtend.
Leo bracht ons naar Oss, waarna Peter het stuur overnam. Eenmaal bij Antwerpen aangekomen, ging het mis: ongeluk op de ring en een flinke file in de ochtendspits. De boot om 10 uur halen ging niet meer lukken; echter na een telefoontje naar DFDS werden we omgeboekt voor 12 uur.
Een mooie overtocht, rustig weer, lichte nevel; leerlingen hadden er zin in. Een leerling die misselijk was geweest kreeg weer wat kleur.
Door de latere aankomst in Dover, verviel het programma voor Hastings; dat zou te laat worden. Plannen bijgesteld en gekozen voor de laatste tussenstop in Salisbury en een bezoek aan de fascinerende kathedraal aldaar.
Leerlingen pakten de opdracht enthousiast op, ontdekten de drie grootste bijzonderheden in deze kathedraal en zagen een van de versies van de Magna Charta.
Netjes om 18.30 waren we in Frome en werden hartelijk door de ouders ontvangen.
Eenieder zal vanavond naar zijn bed verlangen na een reisdag van 15 uur.