Corfe Castle en Lulworth Cove - Reisverslag uit Lulworth Camp, Verenigd Koninkrijk van Sander Hurenkamp - WaarBenJij.nu Corfe Castle en Lulworth Cove - Reisverslag uit Lulworth Camp, Verenigd Koninkrijk van Sander Hurenkamp - WaarBenJij.nu

Corfe Castle en Lulworth Cove

Door: Susan en Dhr Hurenkamp

Blijf op de hoogte en volg Sander

23 April 2015 | Verenigd Koninkrijk, Lulworth Camp

Corfe Castle:

Een nieuw onderdeel in het programma was het ruïnekasteel Corfe Castle. Een anderhalf uur durende rondleiding rond het kasteel in de brandende zon werd door veel leerlingen toch als een pretje beschouwd. Er was veel te zien en te doen.

Busreis naar Lulworth Cove:

De dag kreeg toch nog een bijzondere wending. Alle wegen waren door een ongeluk afgesloten en de bus moest zich manoeuvreren langs zeer smalle wegen en kleine bruggetjes. Veel leerlingen zaten met spanning en plezier elke bocht van de weg te volgen. Auto’s moesten parkeren in de bermen om de bus erdoor te laten. Zeer spannend. Toch zijn we heelhuids op de plaats van bestemming aangekomen.

Lulworth Cove:

Susan: Het was warm toen we de bus uitstapten, ongeveer 20 graden. De gids kwam ons oppikken en we kregen een kleine inleiding. We liepen een stukje bergafwaarts en kwamen bij een stukje kust. De gids liet ons de gevolgen van het verschuiven van de platen zien. De stenen staan op sommige plekken bijna overeind. Je kon ook precies zien welke steensoort er lag. Het was heel mooi om te zien. Het water was heel helder en had een hele aparte kleur. Daarna liep de groep verder de Durdledoor berg op. Ik ben niet meegegaan naar boven ivm mijn enkel.

Nils over LUL-WORTH Cove: Het is een beetje LUL-lig dat we er zo kort waren, but it was WORTH it.

De mooie en prachtige dag en wandeling langs Lulworth Cove werd beklonken met pootje baden in de zee rond de Durdledoor. Sommige leerlingen gingen zelfs tot het middel het koude water in en twee leerlingen maakten het wel erg bont. Het shirt werd uitgetrokken en met de lange broek zwommen zij in de zee. Ook werd er in het water een balletje overgegooid. Zulk mooi weer had deze excursie nog nooit meegemaakt in al die zes jaren.

• 25 April 2015 - 21:09

Wim:

Leuk tot hier, zie graag het vervolg!