De dag van een hoop "stenen". - Reisverslag uit Frome, Verenigd Koninkrijk van Sander Hurenkamp - WaarBenJij.nu De dag van een hoop "stenen". - Reisverslag uit Frome, Verenigd Koninkrijk van Sander Hurenkamp - WaarBenJij.nu

De dag van een hoop "stenen".

Door: Dhr Hurenkamp

Blijf op de hoogte en volg Sander

18 April 2015 | Verenigd Koninkrijk, Frome

“Pff… Het zijn maar gewoon een aantal stenen.” Een reactie van één van de leerlingen tijdens onze reis naar Stonehenge. Het duizendenjaaroude wereldberoemde monument werd even weggezet als een stapeltje keien.
Het was wederom een mooie zonnige dag in Engeland en de meeste leerlingen vertrokken met veel enthousiasme richting Stonehenge. Daar aangekomen stapten alle leerlingen in een klein busje en werden we naar de “stenen” gebracht. Daar werden de leerlingen verbaasd door de grote van Stonehenge en “het aantal stenen” veranderde in een inspirerend monument.
Het tweede agendapunt op het programma was de wandeling in Avebury. Een wandeling langs prehistorische graven en een voormalige Stonehenge rondom deze stad. De heuvelachtige omgeving zorgde voor een stevige klim, maar met het zonnetje over de mooie groen met gele velden zorgde voor een prachtig uitzicht.
Wat omhoog gaat moet ook altijd weer naar beneden, dus enkele leerlingen besloten om naar beneden te rollen in plaats van te lopen. Dit ging immers sneller dan lopen.
De middag gingen we terug naar Bath en werden er opdrachten gemaakt in The Victorian Art Gallery. Er moest goed naar enkele schilderijen gekeken worden en voor sommige leerlingen ging er een wereld voor hen open. De lading en de symboliek in schilderijen werd ontdekt en men ging anders naar de schilderijen kijken. Nadat de opdrachten waren afgerond hadden de leerlingen nog een klein uurtje over om te shoppen en vervolgens vertrokken we weer richting Frome